Trådtjacksmallar

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Trådtjacksmallar

Inläggav Moa » 3 juni 2004, 10:54

Känner någon till en nätbutik som säljer trämallar att användas till luffarslöjd/trådtjack? Djupt tacksam för svar!
Moa

Inläggav Visminna » 3 juni 2004, 11:00

jag har inte själv kollat upp saken men kanske Slöjd-detaljer och panduro?
Visminna

Inläggav Moa » 3 juni 2004, 11:20

Tack för ditt svar. Har kollat upp både panduro och slöjd-detaler men tyvärr, inga mallar!
Jag har ett minne av en nätbutik som sålde slöjdmaterial, typ bandgrindar och brickbandsbrickor av trä, som även saluförde trådtjacksmallar men nu kan jag inte hitta sidan. Det var inte korps handelsbod, atelje kuppjirk, marknadsboden, eller svarta katten. Och det kan inte ha varit Sätergläntan, eftersom de inte lägger upp sina produkter till beskådning på nätet...fler förslag, någon? En nätbutik som säljer traditionellt slöjdmaterial?
Moa

Inläggav Lasse C » 3 juni 2004, 13:02

En snabb Googling på "trådtjack" gav 251 träffar, de flesta till ställen som har kurser, etc. Rimligtvis borde något av de ställena antingen ha mallar eller veta var man kan få tag på?

LC
Lasse C

Inläggav Moa » 7 juni 2004, 09:00

Jag har kontaktat Sätergläntan, och de har den typen av mallar jag sökte. Enda grejen är att de får köpas osedda, eftersom de inte har några produktbilder upplagda på sin hemsida. Jag lägger in deras svar här, ifall någon annan skulle vara intresserad:
----------------------------

Vi har ljusdon och klockdon för trådtjack.

28203, Klockdon, 120 kr/st
28201, Ljusdon (julgransljus), 100 kr
28202, Ljusdon (kronljus), 90 kr

Om du vill så skickar vi dem gärna till dig. Då kommer det till en exp kostnad på 30 kr + porto.

Hälsningar
Sätergläntans butik
----------------------------------
Moa

Återgå till Köpes