Möbeltyg med Bayeux-tapeten?

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Möbeltyg med Bayeux-tapeten?

Inläggav Nenne » 4 oktober 2004, 01:11

Hej!
Har fått tag på ett möbeltyg av gobelängtyp som visar Bayeux-tapeten- Hade tänkt att sy mig ett par alldeles moderna soffkuddarmen problemet är att det måste specialimporteras från Frankrike och minimibeställningen ligger på 15 meter. Finns det fler intresserade här av detta tyg? Priset ligger på 300-400:-/metern. Om någon är intresserad kan jag lägga in en bild av provbiten jag har. (Tror jag)

//Nenne
Nenne

Inläggav Ny Björn » 4 oktober 2004, 05:59

-Hm...
Det låter som samma tyg som Åke i Sumpan sålde för några år sedan (4 scener från BT vilka repeteras över tyget?). Själv köpte jag 2,5 m av honom - men det kostade inte mer än ca 100:-/m.
Med lite tur så finns det säkert någon här på HV som har kvar stuvar av tyget som de kan sälja till dig - om det nu är samma tyg vill säga...

/N B
Ny Björn

Inläggav Sofia » 7 oktober 2004, 21:39

Jag är intresserad. Var inne hos tyg-Åke och frågade ett par veckor sedan efter just det tyget, men det verkar inte vara något han får in igen.
Vill någon sälja stuvbitar är jag jätteintresserad. Annars vill jag gärna se provbiten.
Sofia

Återgå till Köpes