rustning sent 1300- tidigt 1400-tal

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Inläggav Arild Krake » 21 oktober 2004, 19:38

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by B_Lundh</i>

Samt i vilket fall; Var kan de ha hämtat inspiration ifrån till dessa armar?

Mvh
Björn
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Skriv och fråga tillverkarna.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav B_Lundh » 21 oktober 2004, 20:00

Edit; lägger in citat eftersom det blev sidbyte

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Arild Krake</i>

Skriv och fråga tillverkarna.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Redan gjort men ej fått svar :( Kommer väl iofs

/B
B_Lundh

Inläggav B_Lundh » 21 oktober 2004, 20:03

Och sedan litar jag inte riktigt på dom om jag ska vara ärlig. Alla vill ju sälja och ibland får man svar som goddag yxskaft från försäljare... kul om man kan få "verifikation" från fler häll.

Mvh
Björn
B_Lundh

Inläggav Raymund » 21 oktober 2004, 20:20

Det jag hört om Best Armour är bara positivt. Visst, en del i deras standartsortiment är lite tveksamt, men har man högre krav och önskemål om något specielllt så är de väldigt tillmötesgående. Vad jag förstått så funkar komunikation på tyska bättre än engelska. Om man vill ha en SCA-godkänd rustning så kan det vara dumt att nämna det, utan begär en viss plåttjocklek istället.
De har dock fått rätt så mycket kunder på senare tid, så det kan kanske ta lite tid med komunikationen.

/R (Som dock aldrig sett deras prylar IRL)
Raymund

Inläggav Johan Käll » 16 januari 2005, 18:12

Det foto du visade verkar vara taget i Alberts verkstad. Kontakta honom, han är väldigt bra.
Johan Käll

Föregående

Återgå till Köpes