Bältesväska svart läder modell 1400.

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Bältesväska svart läder modell 1400.

Inläggav rundfunker » 18 maj 2005, 13:30

Jag söker med tänt ljus instoppat i lykta efter en bältesväska modell 1400 i svart läder med snyggt mässingspänne(kan jag dock själv köpa ett om det inte finns på exemplaret).

Modellen är den nedre av de två på bilden:
http://www.medievaldesign.com/accessori/borse-big.jpg

Pris? Ja hualigen, det vete katten!... Men ett fint hantverk är alltid värd en bra slant.

Funderar kanske på att köpa av just medievaldesign.com men har inga erfarenheter av utomlandshandel och så främjar man gärna alla ni hantverksknåpande i stugorna(jag hade ju gärna gjort väskan själv, men så bra på läder är jag inte).

Så... finns det någon/några som ämnar att möjligtvis ta sig på detta ärofyllda uppdrag?
rundfunker

Inläggav GreenMan » 19 maj 2005, 09:31

Du kan sjekke ut http://www.medieval-leather.com - han som driver siden lager pene produkter i lær og til en hyggelig pris. Han kan sikkert fikse farging og hva enn annet du måtte ønske deg.
GreenMan

Inläggav Todd » 23 maj 2005, 12:35

Rundfunker,

Jag har en bältesväska som jag är intresserad av att sälja. Den är av samma modell som den bild du bifogat men med tenn spännen, mässings remnålar samt med lock vikter i tenn med vacker dekoration, jag har gjort den samt tenn detaljerna själv efter referens målning från sent 1400tal.

Jag kan skicka dig en bild om du epostar mig.

Mvh Todd
Todd

Inläggav Arild Krake » 24 maj 2005, 00:29

Jag har en väska på gång. Den liknar denna http://www.geocities.com/ludviggustafsson/dscf2919.jpg som var den första jag gjorde.

Jag färgar lädret med järn. Väskan ovan ser lite blek ut men det är mycket på grund av digetalkameran. Snoddarna är handgjorda, mönster och tillverkningssett baserade på fynd och målningar från bla. England, Tyskland och Sverige. För intresse kan du maila mig, Klicka på ikonen med kuvär här ovan.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav Eva Andersson » 24 maj 2005, 08:37

Inte för att jag vill ha någon väska (i synnerhet inte en mansväska), men den var attans snygg Ludde!

Eva
Eva Andersson

Inläggav rundfunker » 24 maj 2005, 20:06

Arild:
... eller Ludvig som jag ju faktiskt vet att du heter(jag jobbade som knalle på kapitelhusgården en vecka 32 förra året och var fetimpad av erat gäng)... Jag har problem med att mejla från den dator jag nu har tillgång till, det går, men det är fruktansvärt segt, men om du mejlar ett pris till mig så blir jag väldigt glad.

Todd:
Jag önskar gärna att du också mejlar bild och pris till mig!

Mvh
Petter - rundfunker@hotmail.com ...som gör lumpen där hotmail gör mejl smått omöjliga att skicka.
rundfunker

Inläggav Arild Krake » 25 maj 2005, 00:16

Tack så mycket för berömet både Eva och Petter, det värmde.

Jag bad min kamrat som köpte min senaste väska att skicka bilder på den. SÅ kan du ju få se på den senaste väskan jag gjort. På den har jag laskat ihopp den översta sömmen så som är vanligast på fynden och jag har sytt i hopp väskans delar med den sömm som är med god markinal är den vanligaste i de fynd jag sett dokumenterade.

http://photobucket.com/albums/v679/Ludvig/ladervaska/

Ludvig
Arild Krake

Inläggav Raymund » 25 maj 2005, 10:59

Jag antar att mönstret är rakt av det som finns på HV?

/R

(Håller med, väldans stiliga väskor)
Raymund

Inläggav Arild Krake » 25 maj 2005, 11:39

Nej mönstret är egenkonstruerat om du tittar efter så kommer du att se avvikelser tex på öpningen.

Ludvig
Arild Krake

Återgå till Köpes