Medeltids Skor

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Medeltids Skor

Inläggav KabooM » 18 maj 2006, 21:15

Hej,
Jag kan inte skriva mycket svenska (Jag bor I skottland)men jag ska kommer till sverige till Medeltidsveckan pa Gotland senare i sommaren.
Kan nagon har hjalpa mig hitta en Websidan eller skomakare i sverige vem salje medeltids skor.
Jag hoppas pa att du forstod nagot av det
Tack for hjalpen

Kaboom
KabooM

Inläggav Karin » 19 maj 2006, 10:24

Per som är med i Handelsgillet säljer bra medeltidsskor. Om du beställer av honom i förväg kan han nog ta med dem till medeltidsveckan. Jag vet inte om han också har med sig färdiga skor. Här är hans hemsida: http://handelsgillet.se/Pers_sida/perram.htm

Karin
Karin

Inläggav Clas Jacobsson » 30 maj 2006, 12:12

Eftersom du skall till Medeltidsveckan föreslår jag någon av skokurserna på Kapitelhusgården. Jag kommer att köra två nybörjarkurser på måndag och tisdag med fortsättning/avslutning halvdagar fredag och Stefan Eriksson kommer att köra sin fortsättningskurs onsdag med fortsättning/avslutning fredag. Stefan och jag kommer också att ha med skor till försäljning.

//Clas
Clas Jacobsson

Inläggav Arild Krake » 30 maj 2006, 12:43

Per för två kvalliteer på skor en Lajv variant som är bra om man vill ha någonting som "ser" medeltida ut, och en medeltida kvallite som är sydda efter konstens regler.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav KabooM » 31 maj 2006, 12:23

Tack alla for hjalpen.
Nu jag maste hitta lite pengar!
KabooM

Återgå till Köpes