Fårull köpes

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Fårull köpes

Inläggav Fågelblå » 6 augusti 2006, 13:03

Söker nu efter avklippt fårull. Ren, gärna tvättad ull. vita, svarta och bruna får spelar ingen roll.

Pris enl överenskommelse samt beroende på kvalité o kvantitet.

Hänvisning till grossist/återförsäljare av fårull mottages även det tacksamt.
Fågelblå

Inläggav Nenne » 6 augusti 2006, 14:18

Hej!
Gå in på blocket.se och sök på fårull så är det någon som säljer för 3:-/kg på Gotland.

Lycka till!!

Nenne
Nenne

Inläggav Fågelblå » 6 augusti 2006, 22:08

Tack för tipset Nenne!
Fågelblå

Inläggav Fågelblå » 21 augusti 2006, 15:58

Jaha, skickade mail til lhonom för evigheter sedan men inget svar.... :( Tråkigt så nu letar jag igen efter ngn som kan förmedla elelr sälja ull till mig....
Fågelblå

Inläggav Mjödbjörn » 21 augusti 2006, 20:06

om du kan tänka dig otvättad ull kan jag nog fixa gratis. Känner några fårbönder som slänger ullen på gödselstacken
Mjödbjörn

Inläggav Fågelblå » 1 september 2006, 10:48

Mjödbjörn!

Det låter utmärkt! Tvätta ullen kan man göra själv. *letar info om det också*
maila mig på; caija understreck altari snabelA hotmail punkt com
eller lägg till mig på msn.
Fågelblå

Inläggav Brickband » 1 september 2006, 14:19

Var bor du fågelblå? Det borde ju finnas någon nära dig som har får.
Du bör försöka få tag på skapligt ren ull, sommarullen som klipps på hösten är mycket renare än den som klipps på våren så välj nyklippt. Om ullen inte är väldigt smutsig så spinner du först och tvättar sen, mycket enklare att karda och spinna mycket enklare att tvätta och torka.
Brickband

Inläggav Fågelblå » 4 september 2006, 17:11

Tack Brickband! Bra info där. :)

Jag bor mitt i nv skåne. Strax utanför Röstånga och Eslöv. Vet att en familj har får men de är vänner med min fd sambo så de är itne så såta vänner till mig längre. :/
däremot så är jag litet för feg för att knata in på någons gård o glatt fråga "hej! har ni ull ni vill bli av med...." har fortfarande litet för mycket social fobi för det.....
Fågelblå

Inläggav Martina » 4 september 2006, 18:52

Vet att någon ringde in till lokalradion här hemma och frågade efter ull. Några veckor senare fick hon ringa igen och be folk sluta ringa... Kanske ett tips?!

/Martina
Martina

Inläggav Fågelblå » 5 september 2006, 14:50

Martina *asgarv* Jo så kan ma nockså göra.... .tur man har dolt nummer då :D Kan ju lämna mobilnumemr om inte annat :D

Var fräck nog att höra av mig till en fårbonde som sålde får på blocket o hörde om ha nhade ull, det hade han men ha nbor litet oländigt til lför mig som är billös..... Hur går det däruppe mjödbjörn? talat med den andre som hade får?
Fågelblå

Inläggav Mjödbjörn » 5 september 2006, 16:15

Det finns ull !, men du får mer info till helgen. Just jobbar jag jag ganska mycket (snart varit 11 h på jobbet) så du får vara lite tålmodig[:)]
Mjödbjörn

Inläggav Fågelblå » 5 september 2006, 21:36

oh, stackare... 11 tim? *rysa* jadå jag väntar till helgen, men under hlegen är jag itne hemma. ska ju till Fröja Thing i staffanstorp/lödde.
Fågelblå

Inläggav Rin » 6 september 2006, 10:50

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Fågelblå</i>

oh, stackare... 11 tim? *rysa* jadå jag väntar till helgen, men under hlegen är jag itne hemma. ska ju till Fröja Thing i staffanstorp/lödde.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nu måste du förklara vad du menar. Löddeköpinge och Staffanstorp ligger ju över huvud taget inte på samma plats. [?]
Rin

Inläggav Fågelblå » 6 september 2006, 20:52

rin, jag vet. Problemet är att jag itne minns vilket av det det var...... är tankspridd, stressad som en gnu i högsommarn och har fortfarande 8 mössor att halvfrfärdiga så jag kan handsy resten imorgon i skolan..... Sedan ska jag sätta mig ner o skriva visitkort och infoblad som ajag akn dela ut på tinget. Vettigare info om marknaden/tinget får du under evenemang udner fröja thing.

*trött, sliten och utmattad*
Fågelblå

Inläggav Ann Albihn » 12 oktober 2011, 13:42

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Fågelblå</i>

Söker nu efter avklippt fårull. Ren, gärna tvättad ull. vita, svarta och bruna får spelar ingen roll.

Pris enl överenskommelse samt beroende på kvalité o kvantitet.

Hänvisning till grossist/återförsäljare av fårull mottages även det tacksamt.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ann Albihn

Nästa

Återgå till Köpes