Hästsvans köpes!

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Inläggav bowyer tom » 30 oktober 2006, 08:15

Jadå jag lever. Har varit på en utbildning i jävla norrland... Jag har hästsvansar för att jag helt enkelt har det. Använder lite till mig själv och mitt hantverk, säljer en del. Hästen/hästarna på vars kroppar svansarna suttit är nog sedan länge uppätna. Fina? Fluffiga? Det handlar om råtorkade, saltade hästsvansar. Vill du ha dem fina och fluffiga får du betala för det arbetet. [:)] Jag vill ha en femhundring plus frakt för en o-fluffig svans. Vill du ha den schamponerad vill jag ha det dubbla, men då får du välja schampo och balsam[:D]. Priset beror på inköp och tiden jag lagt på att flå och salta. Det är min tid som kostar...
bowyer tom

Inläggav Heidi » 12 februari 2007, 14:47

Jeg fikk tak i en del haler men klipte bare av taglet, for det var primært det jeg var ute etter. Men en av halene var flådd og ganske fin, så den ligger foreløpig i fryseren.

Spørsmålet blir da:
Er det noe man bruker hestehalene (med hud) til som gjør det bryet værdt å prøve å garve den?

Heidi
Heidi

Föregående

Återgå till Köpes