Långsvärd köpes

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Inläggav Hammarsten » 10 december 2006, 18:26

Hehe ingen fara här inte.Jo om du kollar Arma på google så kan du se det jag tränar.Västra Aros svärdsmän heter våran förening.
http://www.geocities.com/nightrotic/ där är föreningen i Uppsala som är samma förening fast i Uppsala och vi i Västerås.Våran hemsida är under uppbyggnad.Var bor du?
Hammarsten

Inläggav Solander » 10 december 2006, 23:59

Falun, och min kompis också.
Solander

Inläggav Hammarsten » 11 december 2006, 07:22

Då kanske det blir för långt.Tänkte om ni ville bli med oss.Mvh Håkan
Hammarsten

Inläggav bkallur » 12 december 2006, 14:53

Solander... kolla den här länken...
http://www.mohfs.shfs.se/

/Björn
bkallur

Inläggav Axel Pettersson » 14 december 2006, 22:40

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Solander</i>

Falun, och min kompis också.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Solander,vad heter du och din kompis på riktigt(om du vill berätta det)? jag tränade med f.d ARMA Falun förut när jag bodde där, de är inte så många men väldigt kunniga och har pysslat med olika kampsporter förutom WMA(Hans som är ansvarig var en av dom som startade upp ARMA i sverige för flera år sedan, jag har för mig att han är/var Bujinkaninstruktör med), jag kan kolla med dom om dom är intresserade av att ta in nya medlemmar!

MVH/Axel Pettersson, före detta Falubo.

P.S av intresse, vad var det för svärd din kompis köpte på fantasia?
Axel Pettersson

Inläggav Solander » 17 december 2006, 13:16

Jag kommer inte från Falun från början utan flyttade dit efter de att jag började plugga där. Min kompis heter Adam Fahlvik och han bor utanför Falun.
Kolla gärna de Axel.

bkallur: Jag ska kolla på den. Tack.

Edit: Jag vet inte vad de va för svärd. Kan höra nästa gång jag träffar någon som känner han bättre än mig.
Solander

Inläggav AdamF » 8 januari 2007, 14:31

Solander sa att han hade fått något mail, som hade försvunnit på något vis (vet inte riktigt vad det handlade om men jag anar att det hade med träning i arma att göra, om så var fallet får du gärna maila mig på adamfahlvik@hotmail.com ).
jag och en kusin till mig vill börja med fäktning gärna med långsvärd, vi bor strax utanför Falun.

Svärdet från fantasia som min kusin köpte för ca 1100:- är ett handsmitt enhands-svärd, nu är inte jag någon expert (än) men jag skulle säga att svärdet är i 1200-tals stuk. tve-eggad, bågformat parerskydd och rund blunt under handtaget.
AdamF

Inläggav Martin Wallgren » 8 januari 2007, 17:43

Adam! Du råkar inte vara släkt med Nils-Erik "Nikke" Fahlvik från falun? Han är annars en av de gamla gardet i svärdssvingarbranchen!
Martin Wallgren

Inläggav Axel Pettersson » 9 januari 2007, 19:16

Tänkte samma sak när jag såg ditt efternamn med. skickar över Hans Jörnlinds mail.
/Axel
Axel Pettersson

Inläggav Peter_Wrede » 17 januari 2007, 00:37

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by AdamF</i>

Svärdet från fantasia som min kusin köpte för ca 1100:- är ett handsmitt enhands-svärd, nu är inte jag någon expert (än) men jag skulle säga att svärdet är i 1200-tals stuk. tve-eggad, bågformat parerskydd och rund blunt under handtaget.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Du råkar inte ha nån bild på det? Jag skulle bli lyckligt förvånad om Fantasia hade börjat sälja vettigt handsmide för tusenlappen.
Peter_Wrede

Föregående

Återgå till Köpes