Fjädringsjig

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Fjädringsjig

Inläggav simon lundquist » 5 november 2003, 22:20

Hej

Jag söker en begagnad fjädringsjig, helst i metall men glasfiber/plast funkar det med

mvh simon
simon lundquist

Inläggav Angus Maciomhair » 5 november 2003, 22:48

Prova att ringa LABO och hör om de har beg. jiggar inne, annars kan du nog få ett bra pris på en ny från dem. Alternativt kan du kolla på www.bagskytte.se/ under onlinetjänster, där finns ett köp & sälj-forum.
Den enda jigg jag vet om som tillverkas helt i metall är Bitzenburgers och det är en av de bästa man kan få. Det finns en kopia i någon typ av kompositmaterial, minns inte riktigt namnet just nu, hjärnan säger Tollgate men hjärtat säger att det inte är det jag far efter, hur som helst fanns den på LABO sist jag kollade vilket var ca 2 månader sedan.
Nypriset för en Bitzenburger ligger runt tusenlappen och detta gör att många gamla skyttar håller stenhårt i sina Bitzenburgerjiggar, man sliter ju inte ut dem i 1:a taget heller.
Lycka till med letandet.
/Angus
Angus Maciomhair

Inläggav simon lundquist » 5 november 2003, 22:55

Jo det var just en Bitzenburger jag for efter. Den finns på scandinavian bowhunting ochså och där kostar den 1095 kr.

Tack så mycket
simon lundquist

Inläggav Angus Maciomhair » 5 november 2003, 23:40

Jag var just inne på [url="http://www.labo.se/"]LABO[/url] och de tar 995:- och 395:- för kopian i plastmaterial.
Jag använde plastkopian under Hantverkshelgen som var och den var väldigt bekväm och lätt. Den kändes inte alls vek och ranglig i konstruktionen. Däremot kan jag inte svara på om den verkligen har alla inställningsmöjligheter som finns på originalmodellen.
/Angus
Angus Maciomhair

Återgå till Köpes