Italienska bronsålderskläder

Detta forum är för diskussioner kring återskapande av historiska kläder och textila hantverk.

Italienska bronsålderskläder

Inläggav karlfredrik » 7 december 2011, 15:41

Jag är intresserad av fler bilder av de rekonstruerade italienska bronsålderskläderna nämnda nedan:
Jag finner de rekonstruerade bronsålderskläderna särskillt intressanta:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i><b>in particulare nei corredi funerari femminili della necropolis di Olmo di Nogara (VR) riferibili soprattutto alle fasi centrale ed avanzate della media età del bronzo</b></i><hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
med andra ord rekonstruerade från gravfynd från mellersta bronsåldern (1200-1100 f Kr???)
De har rekonstruerat av Terramara di Montales arkeologiska park nära Bologna i Mellan-Italien
Jag tycker den arkeologiska bronsåldersparken i Terramara di Montala nära Bologna i mellan-Italien verkar intressant:
http://www.parcomontale.it/montale_english/
Här förekommer mycket experimentell arkeologi:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i><b>Nel 1500 a C il villagio era stato fondato già da almeno un secolo</b></i><hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
står det i guiden, byn grunades med andra ord på 1600-talet f Kr.
karlfredrik

Inläggav Matti » 8 december 2011, 09:05

Nice!
Matti

Återgå till Kläder och textila hantverk