Om Anna-Maria

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Om Anna-Maria

Inläggav Anna-Maria » 7 juni 2006, 11:52

Mitt namn är Anna-Maria Lindkvist. Vill göra en presentation för jag ska försöka bli mer aktiv här på forumet. Jag är
24 år
kvinna
gift[8D]
glad över livet
älskande
bedjande[|)]
sjungande[:0]
kulande
trallande
beroende av folkmusik
passionerat förhäxad av textila hantverk
Drothemshirdens ordförande
student
blivande förskollärare
bacillrädd[xx(]
vetgirig
inovativ
effektiv
rastlös
östgöte

Trots mitt ursprung i Kolmårdsskogarna så bor jag tillsammans med min man i Jönköping mitt inne i stan. Vill helst flytta til landet så fort det går. Jag tycker att stadsliv ibland känns som en kvasitillvaro. Det är när man kommer ut på landet och till skogen som man verkligen kan andas, leva, tänka.[^]

Medeltiden fascinerar mig för att den tiden var så full av uppfinningar och upptäckter. Musiken (som vi återskapar idag i alla fall)var så vacker och medryckande. Kläderna gav människor chans att arbeta och leva. Man klädde sig i fina kläder för att visa hur vacker man kunde bli, inte gjorde om kroppen för att visa de vackra kldäerna som en del tycks göra idag.
Kvinno/mansrollerna var tydliga, folk var stolta över den de var. Man hade en respekt (och tyvärr förbud och tvång) för varandra. Samhället var kanske lättare att leva i i alla fall om man som jag som återskapar borgarklassen.[:)]

I Drothemshirden har jag posten som ordförande. Jag är en effektiv organisatör som gillar när det händer saker. Det måste finns sådana för att folk i den här världen (re-enactmentvärlden då alltså) ska kunna få drömma sig bort til en svunnen tid. Drömmar och förverkligande av historia måste finnas för att livet ska vara värt att leva.[:D]
Anna-Maria

Återgå till Grupper och personer