av Varg » 13 februari 2007, 21:06
kba? Fjärås? Var, vad, när, hur och varför? : )
Gällande organiserat möte och konstlat, så måste det inte alls bli så.
Det här är också lite av en springande punkt för min del och är i min mening lite avgörande för framtida höjd på ribban.
Min tid är förnärvarnde lite för dyrbar för att jag ska kunna drälla bort den på saker hursomhelst. Jag är ute efter effektivitet helt enkelt. Effektivitet med fokus på kärnfrågor och problematik samt syfte. Om man ska ha någon form utan konstituerande möte som ska ge avkastning och resultat så tror jag på att ha ett sådant möte. Men det är bara min tanke och erfarenhet. Motbevisa mig gärna.
Dock är jag verkligen inte en tråkmåns som paragraf-rider och är emot socialt umgänge. Det stärker bara moralandan och lagarbetet. Men nytta först och nöje sedan..: )
Men ett första möte måste inte alls vara som jag säger eller ens i närheten av vad jag skrev gällande konstituerande på något sätt.
Min poäng är att syftet med mötet är solklart (oavsett om det bara är för att dricka öl och minnas det glada 90-talet eller är hard core möte med ordf osv) så att förväntningarna inte krockar med varandra.
MVZ, inte alls hemma i västerländsk geografi men är villig att lära sig