Hej! Tänkte också skriva en kort presentation av mig själv, så att ni vet att jag är här och läser en del av det ni skriver... =)
Jag heter Jenny Rosander, bor i Växjö och håller på rätt så mycket med historia. Framförallt teoretiskt, men även praktiskt. (Detta mest när min galne far släpar med mig. Kaj Rosander, amatörsmed, ifall någon av er känner till honom.) Nu snart till Foteviken och vikingamarknaden. (Kallar mig Hildr i sådana sammanhang där vikinganamn föredras.)
Är framförallt intresserad av historieförmedling på olika sätt, och håller just nu på med att skriva min D-uppsats i historia, som förmodlingen skall handla om att kombinera historieförmedling och historieturism, med fokus på Vision Skäftekärr. Så därför försöker jag lära mig lite mer och få en lite större inblick i fenomenet att levandegöra historia. (Nja, inte bara därför, det är ju väldigt kul också. Är dock så fruktansvärt opraktisk att jag håller mig till att skriva om det, och kan inte säga så mycket om hantverk och dylikt.)
/Jenny; bokmal...