Bowyer Tom om sig själv

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Bowyer Tom om sig själv

Inläggav bowyer tom » 12 mars 2007, 19:39

Jag tror inte att jag har presenterat mig ordentligt... Jag heter Thomas och jag är hantverkare av födsel och ohejdad vana. Jag har hunnit bli 45 år gammal och jag ser det främst på att mina händer blir rynkigare... Jag är yrkesutbildat varmsmed och har te x jobbat som smed på oskarshamns varv. Jag tänker aldrig smida en spik igen... Aldrig! Jag fastnade i statlig tjänst i ett uniformsyrke. Efter 15 år bytte jag till min nuvarande sysselsättning som slöjdlärare. Jag älskar mitt jobb passionerat! Jag njuter ohejdat av att kunna ge mina elever kli i fingrarna. Majoriteten av mina elever brinner numera för pilbågar, stavslungor, lädersömnad, sköldar och knivtillverkning. Vi har byggt en liten smedja...Jag jobbar på en skola i Tyresö, Nybodaskolan, som är ruffig och sliten, men vilka elever!!!! De kommer från jordens alla hörn och visar hela tiden sina bästa sidor.
Jag har fyra ungar i två kullar. Mina söner är halvvuxna nu. Jag har två små döttrar, vilka måste vara de ljuvaste varelser man sett... JAg bygger gärna pilbågar, eftersom det är en syssla som passar mig... Jag har inga preferenser utan bygger i vad jag tycker passar just nu och jag experimenterar gärna. Eftersom jag är världens sämsta affärsman så samlas bågarna i en hög i boden. JAg måste bygga, eftersom jag har myror i kalsongerna, men sälja... Nja...

Lite om mig...
bowyer tom

Återgå till Grupper och personer