<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Sunniva Saksvik</i>
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Vilda Hilda</i>
Vilka är dina argument för (o)sannolikheten för denna fullständigt naturligt enkelt komponerade rätt för en husmor i bondekultur, med mjöl kvar i kistan och skogen/sjön full av häckande fåglar på lättplockade ägg om nu inte de egna hönsen överlevt vintern eller kommit igång?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Vennligst les hele diskusjonen før du kommenterer, Vilda Hilda.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har det! [8)] Jätteroligt! Och har ännu inte funnit något hållbart arbument... Snart kan kan vi döpa om käket till prestigekakor. [;)] Men det är nog så här även akademiska funderingar utvecklas. Många tankar kokar i denna inspirerande soppa!
Jag lever mitt i naturen på rätt gammaldags vis. Allt finns om hörnet, det vi inte har på gården har grannen att dela med sig av. Mina karlar är hungriga fysiska arbetare, och vi har mycket av både fågel, fisk och vilt omkring oss. Trakten är full av lämningar efter vikingatida bosättningar. Skog och äng såg annorlunda ut då, ändå tycker jag det går att föreställa sig hur det var, särskilt med hjälp av all litteratur som finns numera (jag menar inte skönlitteratur).
Jag steker vidare, till både vardags och fest. Det viktigaste tror jag är tillgången på födoämnen, och som Angus påtalar, lätt att samla och förvara. Ägg är otroligt hållbara som dom är bara man förvarar dem svalt (jordkällare).
Vilda Hilda