av Todd » 1 december 2003, 12:57
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Arild Krake</i>
Ja jag vet men till deras försvar hör ju att de faktiskt skriver "Shoes and boots with a medieval look and a modern fit with hard soles, best when worn with athletic insole inserts.......The pattern of the shoe is almost exact, with a few minor changes for modern comfort.".
Det finns mig veterligen inte särskilt många som sälger medeltidsskor värda namnet. Men det finns en hel del som utger sig före att göra det. På internet så har jag kanske hittat 5 st. som jag skulle kunna tenka mig att beställa av.
Det verkar som om de flesta medeltidare nöjer sig med att ha skor som _ser_ bra ut. Det finner jag lite underligt med tanke på att just skor är det plagg från medeltiden som det finns best bevarade fynd av. Vi vet vilka skinn som användes, villken tråd, villka sömar som användes var mm. Så det är faktiskt rätt så otroligt att man ser så få skor som håller måttet.
Ludvig
Ludvig
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ludvig,
Jag haller med dig, men deras forsaljnings knep for dom dar skit pjuken ar ju slightly spectacular.
Ha det bra
Todd