Fjäderstålsringar

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Inläggav Angus Maciomhair » 22 februari 2005, 18:36

OK, jag har nu fått svar från Spiros.

*Man behöver inte gå via företag/förening för att handla av dem.
*Man kan som privatperson köpa från 1 påse ringar (5k st.) och uppåt.

De påstådda uppgifterna var m.a.o. helt fel.
/Angus
Angus Maciomhair

Inläggav Mojje » 22 februari 2005, 23:20

När jag pratade med Envikens Fjädrar sist så hade jag ett önskemål om att få 1,3 mm trådtjocklek.
Detta var man tvungen att beställa en större mängd ringar för då deras masiner normalt rullar med 1 mm godstjocklek.

Jag tror att Spiros kör med 1,3 som grundtjocklek.
Rätta mig om jag är ute och seglar. Kan vara bra att veta inför framtida beställningar!

Vänligen.

/Mojje
Mojje

Inläggav Eric Hejdström » 23 februari 2005, 11:59

Jag har också handlat direkt från Spiros (definitivt billigast ringar, men frakten är dyr om man bara köpen en påse) det är inga som helst problem att köpa som privatperson, men man bör ringa och beställa. Annars kan man säkert knata dit om man råkar befinna sig i Bromma.
Spiros "standardringar" (dom som de allra flesta bygger sina brynjor av) har 8mm innerdiameter och 1,3mm godstjocklek.
Envikens ringar har samma innerdiameter (alltså dom som man brukar köpa till brynja) men bara 1,1-1,2mm godstjocklek. Dessutom är dom mycket klenare.
Spiros kan säkert erbjuda andra dimensioner också. Jag är inte säker, men jag har för mig att storleken inte spelar så stor roll (okej, såna diskussioner finns det ju redan några miljoner av ;) ) eftersom priset beräknas på materialåtgången.

/Eric
Eric Hejdström

Inläggav Nelum » 30 oktober 2005, 20:47

Man kan bästela nästan vilken storlek som hälst på Spiros jag själv bestält 2milimeters tråd.....
Nelum

Föregående

Återgå till Köpes