Amazon

Här diskuterar vi olika hantverkare och försäljare.

Amazon

Inläggav Micke aka Bengan » 3 mars 2006, 17:59

Tänkte bara spy lite galla över Amazon.com. Är det jag som haft otur eller är de helt enkelt fantastiskt dåliga på att hålla utlovande leveranstider?! Förra gången beställde jag i februari och de tappade slutligen bort min order i slutet av augusti. Den här gången avbokade jag beställningen redan vid första förseningen. Beräknad leverans var nämligen satt till juni månad - jag beställde i januari.

Tvi!
Micke aka Bengan

Inläggav Eric Hejdström » 4 mars 2006, 01:54

Jag har tyvärr haft samma otur som du. Ett flertal gånger så har mina leveranser inte kommit alls eller så har dom haft urusel service. För några år sedan var det absolut den bästa internethandeln för böcker, men jag handlar aldrig där längre. Desutom har dom höjt en del priser plus att dom är väldigt snåla och tar alldeles för mycket i frakt. Vill man ha tag på diverse litteratur om historia så rekommenderar jag istället: http://www.caliverbooks.com/HTML/calframe.htm
Dom är jättetrevliga att prata med! Dessutom ligger det i England så det är aldrig några problem att ringa och kolla vad dom har inne heller.

/Eric
Eric Hejdström

Inläggav Micke aka Bengan » 7 mars 2006, 14:35

Jaha. Varför gav du mig den där länken? Va?! Synnerligen dåligt påfund; nu kommer jag ju att spendera ännu mer pengar på böcker jag inte hinner läsa! ;) Det låter ju i alla fall som att de vet vad service betyder.
Micke aka Bengan

Inläggav Micke aka Bengan » 7 mars 2006, 14:37

Hoppas ironin gick fram i mitt inlägg. Jag är tacksam för ett alternativ som dessutom verkar ha gott om intressanta titlar och ska prova dem nästa gång jag vill beställa något.
Micke aka Bengan

Återgå till Hantverkare och Försäljare