<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Gilles</i>
Kul att se att folk duttar ihjäl varandra.
Ett tips för framtiden är att inte sparras för att vinna utan sparras för att bli bättre. Öva på kombinationer.
/ Tom
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det finns bara ett fåtal träffar som kan uppfattas som duttiga och eftersom jag har gjort en del tester på just sådana hugg så tror jag i alla fall att jag har någorlunda koll på vad det innebär. Den första är unterhauwet ungefär 25 sekunder in i klippet. Jag gjorde ett testhugg på mål med mycket liten kraft och ett sådant hugg är tillräckligt för att på en naken underarm gå in till benet och skada det. Att bryta vid en sådan träff är just vad du efterlyser om man har filosofin att sparring är träning. Något har ju gått fel och då ska man tänka igenom det. Den andra är huvudträffen 35 sek in i filmen. Att klippa till hårdare än så i det läget är onödigt. Det är ju öppet mål.
Nedtagningen är riktigt snygg och svår att få in i sparring. Det enda som är tveksamt emellanåt är fotarbetet, men det är ju sparring vi pratar om och inte uppvisningsfilm.
Och rent generellt vill jag berömma Martin för att han lägger ut filmer. Det är många som inte gör det eftersom de är rädda att få den här typen av kommentarer, även om det säkert inte var menat som spydigt. Bättre då med konstruktiv kritik för gemensam utveckling.
Anders