<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Detta bör leda till en något mer "realistik" strid, och för mig är själva återskapandet lika viktigt som "sporten". <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Matti: Att du skrev ovanstående fick mig att tro att du såg 50/50 på det som sport, där Johan Käll hela tiden har poängterat att de vill återskapa historia före sporten. I diskussionen om Eketorp så drog jag slutsatsen om att Lord Nelle tänkte likadant. Jag kan ju ha misstolkat.
Jag är helt på att testa helkropp i linje men då kommer nästa problem med långa vapen. Själv föredrar jag 1h-spjut och sköld men kan dock se en orättvisa <u>mot</u> svärdet som i verkligheten skulle kunnat åsamka mer skada på ett skaft än vad ett bluntsvärd kan. Ett avbrutet 2h-spjut är ju inte så tufft att anfalla med. Vi har faktiskt kört lite buckelregler (allt utan huvud) på linje på Ranernas träningar ibland och det har varit kul för att få lite perspektiv.
Angående scriptad strid så tycker jag att det låter som en del shower man varit med om förutom att slutet inte är avgjort före utan det är striden som gör det. Hur fungerar det om slutet är uppgjort men den förlorande sidan egentligen slår ihjäl vinnarna under den oscriptade striden? Tar man inte sina träffar då oavsett om dessa är riktiga och realistiska eller är slutet anpassningsbart ändå? Låter intressant...
Andreas
Ranerna
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. "