"Vapnens historia" - boken som vägrade dö

Detta forum är för diskussioner om historisk forskning relevant för återskapande av historia.

Inläggav Angus Maciomhair » 15 april 2004, 19:33

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Vesuvius</i>

Och dessutom, undrar om inte ett mer korrekt verk rent tekniskt sett skulle dra in mer pengar, iochmed att medvetenheten och kritiken har ökat på senare år...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag skulle nog inte sätta pengar på att den verkligen har gjort det överlag, snarare tvärtom.
/Angus.
Angus Maciomhair

Inläggav Sigfuss » 19 april 2004, 10:58

Torbjörn >> Jag håller på att gå igenom den boken själv och tycker nog att han drar lit konstiga slutsatser ibland. Han avfärdar vissa uppgifter i en källa som anakronismer då dom omöjligt kan stämma, men godtar samtidigt alla andra uppgifter utan några större förbehåll...jag väntar med spänning på att herr Summanen eller kanske Angus här sätter tänderna i boken och analyserar den lite grann.
Sigfuss

Föregående

Återgå till Forskning