Jag är ute efter ett mantelspänne (eftersom mitt gått sönder)och tänkte nu höra om någon här vet hur jag kan få tag på den variant av spänne jag är ute efter. Det ska vara "hyske hake" ungefär som lusekoftaspänne är uppbyggda men större (det jag hade var ca 5 cm brett/sida) och det måste tåla lite belastning då manteln är ganska tung och en mantel ska ju tåla en del =), inte ett ringspänne (dubbla lager tjock vadmal på vardera sida som ska träs ihop!!) och heller inte ett med kedja emellan. Det ska heller inte vara i tenn eller "silverliknande" metaller utan i mässing eller någon "mörk" metall (ursäkta frånvaron av termer men jag är inte så bevandrad i det här *ler*). Sedan får det ju gärna vara snyggt också =). De flesta jag hittat har varit för små och jag börjar nu fundera på om den variant jag är ute efter över huvud taget finns =/. Hoppas att ni förstår min beskrivning och hoppas ännu mer att någon har ett bra tips på var jag kan få tag på ett liknande spänne. (Om någon vet hur man lägger med bilder i meddelandet så har jag en bild på mitt förra spänne)
/Matilda