av B_Lundh » 23 oktober 2004, 17:40
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Andersson Gunilla</i>
Hej tack för svaren! har prövat att jobba med spatterie (hade hjälp via en kursledare att få tag på det) nackdelen är att det är ömtåligt. Inte extremt men tillräckligt för att det ska bli för mycket i vissa sammanhang.
Beträffande läder som jag har minimal efrarenhet av, det jag provat på har varit mjukt. Finns det hårda specialläder som inte behöver vara så tjocka och tunga för att bli någorlunda styva? Om det finns det, är de svåra att arbeta med, skära klippa sy i osv.
har under tiden kommit på ett annat alternativ hopklistrade papperslager, lite tåligare än spatteri fast inte så oömt som jag tror plast skulle vara. Fast å andra sidan mer formbart. Jag vill gärna veta mer om läderalternativet, ifall någon vet något.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Rårandsläder funkar ju fast jag vet inte hur "period" det vore.
/B