av Lisa Runberg » 16 april 2006, 22:45
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Golstein</i>
Kära Karin! Jag vet inte vilken slags medeltidsarrangemang du besöker, men de arrangemang jag själv besökt har jag alltid uppfattat som sociala tillställningar för historiskt intresserade snarare än någon slags tävling i vem som är mest "autentisk".
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Karin</i>
Naturligtvis ska var och en spela det man tycker är roligt och har råd med. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Goldstein</i>
De fina med medeltidshobbyn är att alla får vara med och leka medeltid och personligen tycker jag att både medeltidstrombonister och glada amatörer är lika välkommna som bittra musikvetare i handvävda klänningar...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Karin</i>
Och jag har hela tiden försökt uttrycka att man gärna får spela på vilken nivå man vill bara man inte utger sig för att vara mer autentisk än man är. Jag hoppas att vi kan undvika vidare missförstånd.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Goldstein, jag vet inte vem du är eller vad du har för bakgrund. Och jag kan inte alls förstå vad Karin har skrivit som har fått dig så upprörd, tonen i ditt inlägg är minst sagt otrevlig. Så vitt jag kan se så står ni för samma grundsyn, att alla är välkomna oavsett nivå och ambitioner. Någonting jag själv kan skriva under på så länge det inte sker på allt för stor bekostnad av andras upplevelse.
Det finns mycket mer att läsa om autenticitet under tråden "Att återskapa - hur långt skall man gå?" under Historiskt återskapande här på HV.