Såg att den ibland självklara elektriska biten av medeltidsmusik saknades. Finns den redan så har ni tillåtelse att reta mig/skampåla mig/piska mig för bl a lättja och synfel mm.
Nu till saken:
Projekterar nu en kommande hemkokad platta rent medeltidsk. Inspelning beräknas runt juli (mycket runt ska tilläggas).
Söker folk som har svårt att låta bli att dela med sig av sina tips och trix vad gäller hela inspelningsprocessen från idé till färdig platta eller delar därav...eller så har ni bara frågor och är allmänt nyfikna.
Låtval (om man nu vill offentliggöra det förstås), uppmickningsval, effekter, val av inspelningsrum och sätt att arbeta mm vore ju väldigt kul att höra mer om hur ni gör/ska göra där utanför min egen studio. Är ganska säker på att ni också tycker att just medeltidsmusik på skiva har sina speciella frågeställningar.
Filosofiska inlägg välkomnas också och de behöver inte var pro-tekniska för att jag ska trivas. Anledningen till detta hör kanske till viss del ihop med spänningen mellan flång ny teknik och ruggigt gammal musik (eller vad det nu blir i slutändan). =O
Inspelningsprogrammet är Pro Tools LE och Digi 002Rack interface med mestadels kondensatormickar. Har också Cubase SX men är nog mer en wannabe i det fallet. Dock mer än villig att komplettera PT med SX.