läder

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

läder

Inläggav Djingis Khan » 28 juli 2003, 14:29

Ja, vart kan man köpa/beställa läder? Behöver några bitar till min hjälm
Tack på förhand

/DK M
Djingis Khan

Inläggav Raymund » 28 juli 2003, 14:55

Om det är mindre mängder du är ute efter så hör med din lokala sadelmakare eller skomakare.

/R
Raymund

Inläggav Mattias » 28 juli 2003, 14:57

Tjäderläder: http://www.tjaderlader.se eller gamla stans läderhandel http://www.leathershop.net/ eller någon garveri. Sök även under andra trådar i det här forumet så ska du se att du hittar lite diskussioner om garverier och läder.

Mvh

Mattias
Mattias

Inläggav Space » 28 juli 2003, 16:08

Om du bor i Göteborg så vet jag ett bra ställe...
Space

Inläggav Karin H » 28 juli 2003, 16:37

I centrala Uppsala finns Nyboda Läder som säljer både små och stora bitar läder i olika färger, och allt annat som kan behövas när man vill tillverka saker i läder. Men det kanske ligger för långt bort?
Karin H

Inläggav Vix Hq » 28 juli 2003, 19:22

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Space</i>

Om du bor i Göteborg så vet jag ett bra ställe...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Var, o var? Jag bor i Göteborg och har desperat sökt ett alternativ till Wasséns ockerpriser!

/Vix (som vill göra sina skor <i>nu</i>, men har inte råd!)
Vix Hq

Inläggav Djingis Khan » 28 juli 2003, 21:53

Tack för tipsen!

/DK Micke
Djingis Khan

Inläggav Space » 28 juli 2003, 22:26

Vet inte om jag kan sprida ut vart jag köper mitt läder...(hoppas det inte springer dit en massa folk!)
Det finns en "skyddad verkstad" vid WiLLys på möndalsvägen. Där kan man (om man blir vän med personalen) köpa läder och annat skoj till deras inköpspriser (25-35 kr/kvadratfot). Man kan även få saker utskurna efter mönster osv.
Space

Inläggav Admin » 29 juli 2003, 00:07

Tärnsjö garveri.

/Henrik
Admin

Inläggav Vix Hq » 29 juli 2003, 01:07

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Space</i>

Vet inte om jag kan sprida ut vart jag köper mitt läder...(hoppas det inte springer dit en massa folk!)
Det finns en "skyddad verkstad"<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Låter fantastiskt *avundsjuk* ...men det känns inte riktigt som det rätta stället att komma inklampande om man är en vanlig anonym Svensson! Så jag kommer åtminstone inte springa dit i första taget, men tack i alla fall!

Och till Wasséns dröjer det innan jag går igen; sist jag var där tyckte de att jag skulle köpa någon stackars afrikansk vattenbuffel att ha som ovanläder till mina medeltida skor... [xx(]

/Vix.
Vix Hq

Inläggav Lasse C » 29 juli 2003, 09:08

Om de fortfarande är i gång så <b>avråder</b> jag å det bestämdaste från en firma i Skåne som heter "Salomonhill"!!!

Inför Visbylägret tänkte jag göra skor, och ringde dem. Jo, de verkade både trevliga och billiga, så långt var allt bra. Eftersom jag hade lite frågor och önskemål och ville vara säker på att vi inte missförstod varandra skrev jag ner mina frågor och önskemål och faxade till dem och bad om snabbt svar för att hinna både beställa och sy i tid före Visby.

Jag talar om Visbylägret <u><b>2000</b></u> och har fortfarande inte fått svar... [xx(]

(Sydde paviljong i stället, vilket väl iofs var bättre.)
Lasse C

Inläggav Space » 29 juli 2003, 19:27

Nåja...Dom blir nog inte helt chockade om du kommer och handlar. Dom har ju trots allt försäljning av saker dom tillverkar...
Space

Inläggav Lasse C » 1 augusti 2003, 11:27

Dom har ju trots allt försäljning...

Ja, jag trodde ju det, men det finns andra som faktiskt visar sitt intresse av att sälja, så då köper jag där.
Lasse C

Inläggav Vix Hq » 1 augusti 2003, 18:37

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lasse C</i>

Dom har ju trots allt försäljning...

Ja, jag trodde ju det, men det finns andra som faktiskt visar sitt intresse av att sälja, så då köper jag där.

Jag tror Space svarade på mitt inlägg om butiken i Mölndal och inte om oduglingarna i Skåne som du råkat ut för, Lasse! [:)]
Vix Hq

Inläggav Lasse C » 4 augusti 2003, 07:10

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Vix Hq</i>
Jag tror Space svarade på mitt inlägg om butiken i Mölndal och inte om oduglingarna i Skåne som du råkat ut för, Lasse! [:)]

Hmm.. Verkar faktiskt mycket rimligt, ja. [:D]
Lasse C

Nästa

Återgå till Köpes