Jag har hela mitt liv varit intresserad av historia, och efter en kort sejour på ekonomisk linje i gymnasiet, såg jag ljuset och började plugga arkeologi i Lund. Fyra år och en massa kurser senare var det dags för D-uppsats - i Visby för omväxlings skull.
Visby var underbart, med trevliga kursare och annat trevligt folk (Hej Ny-Björn! *vinkar*) - faktiskt så kul att min uppsats (ännu) inte är klar... *skäms*. Detta året var också min första medeltidsvecka, denna händelse som många av mina kompisar hade varit så lyriska om. Mönster införskaffades (rätt gissat: Sofias ateljé), och linneklänningar syddes. Jag hade jättekul, men mera medeltid blev det inte på ett tag, eftersom jag for iväg till England för att läsa en Masters-kurs i osteologi - mitt specialintresse.
Väl hemma ett år senare började medeltiden för mig på riktigt. Jag gick efter många års tjatande med i Torsheim, började fäktas med svärd i St Mikaels gille, och började läsa in mig ordentligt på medeltida dräktkonstruktion. Medeltida klädedräkt är mitt huvudintresse (förutom gamla ben förstås