av Crypt » 27 april 2008, 18:08
Hej alla glada! alltså, jag hade ju tänkt pyssla på en ny klänning och har länge funderat på en "kortärmad" överklänning, men jag vill även ha den tvådelad :/ (alltså, i två färger) finns det? går det? vilket mönster ska jag använda? jag hade gärna velat ha snörning eller något sådant framtill för att få den lite mer figursydd. Men när jag tänker efter så har jag ju inte sett några mönster på detta. Jag hade nästan tänkt använda moy-bog mönstret till detta, och helt sonika kapa ärmarna MEN det kommer ju inte alls gå att göra klänningen tvåfärgad med det mönstret. SÅ, hur gör djur? Vad ska jag ta mig till?
Har även tänkt göra en annan enklare modell med lång, rak ärm och figursydd, men jag fastnar ju alltid på snörnings/knapp-problemen...
när jag ändå är i farten, jag köpte världens drömlinne på medeltidsveckan, som jag tänkt göra huvuddok (just vad har jag inte bestämt men) av, problemet är bara att det är FÖR vitt. Något tips på hur jag kan få detta särvita linne lite mattare?
Alla tips är välkomna! Jag har varit med några år och vill helt enkelt höja ribban lite då jag är less på mina gamla amatörpaltor.