Tja allihopa!
Nu är det så att jag sitter lite i klistret, jag och några polare har nu börjat jobba med projekt arbete som alla treor på gymnasiet måste göra, och vi har valt att jobba med "vikingarna i norden" eftersom vi alla är intresserade av vikingar och dreas historia.
Vi gjorde så att vi delade in arbetet så att vi alla skulle jobba med en stor del var så att arbetet inte skulle bli så jobbigt, och jag (storsint som jag var) tog på mig den delen att jobba med mat och allt vad det handlade om och innebar, alltså vad dom åt, med vad dom åt, hur dom åt, hur dom tilllagade maten, lagrade dom maten, hur lagrade dom maten, vad använde dom redskap när dom tilllagade maten, använde dom grytor eller annat och vem tillagade maten?
Typ såna frågor är det jag har att besvara, alltså allt som på något sätt har att göra med vikinga mat.
Och nu till problemet, jag har letat som en tokigt, och jag hittar inte ett skit om vikingarnas mat!
Så vart jag tipsad om den här sidan av en annan polare, hon sa att det ara var att skriva här så skulle nån snäll människa nog svara på mina frågor, så jag tänkte "jag har ju inget att förlora" så nu skriver jag här.
Jag skulle alltså bli evigt tacksam om ni smarta människor där ute skulle kunna tipsa mig om sidor på internet eller böcker på biblan eller vad som helst som handlar om vikinga mat och som inte bara är en massa påhitt, utan riktig och bra information.
Tack på Förhand!