Smidda grytor

Här kan du annonsera om du vill sälja något.

Inläggav Peter » 11 februari 2009, 08:32

Det är väl inte konstigt att man är kritisk till det man står i begrepp att köpa, och om det så bara avlägset liknar saker som säljs i en blomsterhandel så skulle jag självklart ställa lite extra frågor. Men det kanske inte är "blomsterhandel eller icke blomsterhandel" som är frågan, utan sund nitiskhet i allmänhet. Precis alla ställer sig liknande frågor innan de köper något. Det är frågan om att göra ett bra köp som man är nöjd med, och att inte stå där i slutändan och känna sig blåst. Det är synd att handlare tar illa vid sig av sådant.
Peter

Inläggav Edvin » 11 februari 2009, 12:06

Ola, först vill jag bara säga att jag inte har något mot dig som affärsman. Jag vet inte vem du är eller från vilken bakgrund du kommer. All lycka till dina projekt och jag hoppas verkligen att du säljer massa grytor.

Dock, att denna besynnerliga tradition av att säljare tar illa vid sig när de blir ifrågasatta på ett öppet forum som HV är för mig mycket underligt. Om man är intresserad av att få pengar för varor man tillhandahåller är det inte bara gott uppförande utan även en nödvändighet att kunna stå för sina produkter och besvara de frågor som kan uppstå kring dessa.

Det är fullt möjligt att grytorna ser bra ut och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa ett par om jag var i början av mitt köksinförskaffande. Att du som säljer produkten blir irriterad över att få frågan vilken leverantör de kommer från, prisläget och allmänt intresse är svårt att förstå. Detta är något som man allt oftare ser här på HV och frågan är om det är speciellt lyckat att saluföra produkter och även delta i diskussionerna. Mitt tips är att skaffa dig lite skinn på näsan, stå bakom dina grytor och köra stenhårt på att nå ut till de som är intresserade (kanske inte via oönskade e-mail men det är en annan femma).
Edvin

Inläggav jorek » 11 februari 2009, 13:30

Jag har inget emot frågor, och jag har svarat på alla jag fått hittills. Det jag inte gillar är den oförskämda tonen i vissa kommentarer. Det har inte att göra med att man skulle bli irriterad när folk undrar saker, det har att göra med intolerans för brist på artighet och hyfs.
Jag skulle aldrig drömma om att beskylla någon för att vilja råna folk bara för att jag inte tycker att priset på en vara innebär ett tillräckligt stort klipp. Är man oartig mot mig, så är jag i min fulla rätt att bita tillbaks. Och det är alla andra på forumet också, trots att vissa försäljare väljer att stryka bufflar medhårs. Kanhända slipper de att som jag sitta och säga samma saker flera gånger om då. Och nu är det slut med det. Fråga mig saker utan att vara otrevliga, så svarar jag. Annars kommer jag att ignorera frågan. Jag hoppas att detta inte uppfattas som en invit att stjäla sista ordet med ännu en syrlig kommentar, utan inse istället att sandlådan måste sluta. Det gör den här.

Mia: Grytorna utgår från en tidigare modell i grossistens sortiment, liknande grytor från vendel- och vikingatid, vilken vi har förändrat genom en längre tids förhandlingar för att hitta en prisvärd lösning(2100:- för tre grytor = prisvärt). Matlagningen diskuterar vi i en anna tråd, tycker jag. Alla lagar nog som de vill i alla fall.

Ola Lindberg, Burpus Tatorum, Tattarklanen
jorek

Inläggav Edvin » 11 februari 2009, 15:05

Tråkig inställning Ola. Lycka till med affärerna!
Edvin

Inläggav Mjödbjörn » 11 februari 2009, 18:15

vill bara instämma i Edvins och Peters senaste tillägg
Mjödbjörn

Inläggav spaxe » 17 februari 2009, 00:25

Jag måste åxå instämma med edvin.
Spaxe bla gryt tillverkare smed och företagare.[8]
spaxe

Föregående

Återgå till Säljes