Hej!
Nästa vecka <b>24 - 25 april</b> så dyker vi upp i <b>KALMAR</b> för att beväpna Salvestaden till tänderna.
Marknaderna börjar planeras och flera st är redan klara som blivit utlagda på turnesidan. Tips på nya marknader är alltid välkommet, i år kommer vi att åka ut med 2 st tält och på så sätt finnas på fler marknader.Nya paviljonger finns inne och ska testas om några dagar och då kommer fler bilder upp på hemsidan.Paviljongen jag haft under några år var riktigt dålig och fick ständigt repareras, samt läckte en hel del.Det är många som blivit lurade att köpa paviljonger av riktig skräpkvalité och jag vill få bort sånt från marknaden.Betalar man bra ska man få bra kvalité.
Jag har gjort en ny kategori med ringbrynjor för det finns en väldig massa olika ringar samt nitar och det blev en väldig röra när jag lade ut detta, nu ser det bättre ut (finns det fel så maila gärna och klaga på det..

. dejag har nu det mesta hemma i platta ringar med kilformade nitar, hosor, huvor, hauberks m.m..
Jag har en ny kategori ROMARE som kommer att växa med vapen samt utrustning från deras tidsålder. Jag försöker nu gå in på att sälja saker med "historisk korrekthet" och även visa källor för detta.
På ingång är svenska samt norska rondelldolkar och svärd, som finns att beskåda på museum i oslo samt stockholm.
Det blir bra kopior som är till för att användas och inte hänga på väggen. Detta borde jag ha gjort tidigare men jag har inte haft råd till det.Men nu ska det bli av..[:)]
Det går även att få ett eget svärd ifrån fynd på hemorten tillverkat och det är så jag kommer att jobba i fortsättningen, med saker som inte är påhittade.
Jag har mail och mobil så om det finns saker som någon anser är helt fel så är det alltid välkommet att kontakta mig ang. sådant.
Här är några bilder på en del saker som lagt ut sen sist på hemsidan.
100% Nidingbane / Dick oskarsson
http://www.nidingbane.se
Örebro
0704- 782 480